Så här långt har vi kommit…

Nu när jag avslutat mitt uppdrag som skolbibliotekschef och innan jag går vidare mot nya utmaningar har jag fått möjlighet att dokumentera vårt utvecklingsarbete med fokusbiblioteken så här långt. Texten jag skriver ska bli en bok och jag hoppas den ska kunna bidra till skolbiblioteksutveckling runt om i Sverige. Genom att identifiera framgångsfaktorer och dela med oss av våra erfarenheter kan vi kanske väcka tankar och idéer hos er som precis står inför att starta upp bemannad biblioteksverksamhet på någon skola.

När man som jag nu ska summera sju år av otroligt inspirerande arbete blir man varse hur mycket som hänt, att allt slit faktiskt gett resultat och att vi satt Linköpings kommun på skolbibliotekskartan!

 

Lämna en kommentar

Filed under Verksamhetsutveckling

Kommentera

